Smasher ei yllä pidossa ihan samaan kuin Losin Step pin takarenkaat, mutta pitoa on kuitenkin riittävästi sekalaiseen sora-ajeluun. Kävin ajamassa akullisen Lensun hiekalla ja toisen akullisen tässä oman pihan ympäristössä.
Vaikka pito ei ole paras mahdollinen, renkaat tarjoavat selkeästi hauskimmat sora-ajot. Sopivalla kaasun annostelulla voi halutessaan driftata. Pitoa riittää kyllä hyvin muuhunkin kuin driftaukseen, ja kun pito alkaa pettää, se tapahtuu niin pehmeästi, että autoa on helppo viedä kahva edellä.
Jos pitää laittaa sorarenkaita jonkinlaiseen järjestykseen, lista näyttää tältä:
- Losi Step Pin -- Omaa luokkaansa kaikilla irtonaisilla pinnoilla. Kestää yllättävän hyvin hiekalla. Kovalla pinnalla kuluu hetkessä.
- Losi Smasher -- Hyvä sorarengas. Selvästi hauskin. Kestävyydestä ei vielä tietoa. Kaksi akullista vasta takana.
- Pro-Line Dirt Hawg -- Kohtuullinen yleisrengas melkein mihin tahansa. Ajoin näillä eilisen asfalttisession. Kulutuskestävyys loistava.
12 kommenttia:
Kiinnostaisi vielä tietää miten eturenkaiden pito Mini Smasher vs. vakio urarengas mahtaa vaikuttaa ajettavuuteen? Asfaltilla kuvioiduilla renkailla pito oli omissa koeajoissa joskus toissakesänä huomattavasti huonompi kuin urarenkailla mikä johti itseasiassa helpompaan ajettavuuteen kun auto aina aliohjasi aivan hitaimpia kurveja lukuunottamatta, ehkä vauhdin kustannuksella.
Smasherit on takapäässä niin liukkaat asfalttirenkaat, ettei eturenkaiden pidosta oikein saanut mitään kunnollista käsitystä. En ainakaan saanut autoa puskemaan asfaltilla, koska perä oli koko ajan irti. Soralla toimii kyllä molemmissa päissä.
Jos Street Meat on yhtä pehmeä pinnastaan kuin muut Losin renkaat, ne sopii varmaan ihan hyvin asfaltille. Aikaisemmin sanoin että olen testannut kaikki Liquidissa tarjolla olevat Mini-T:n renkaat, paitsi GPM:n slicksit, mutta unohdin kokonaan että street meat on kokeilematta.
No nekin olen kokeillut Micro-T:ssä mutta se ei nyt taida auttaa tähän :)
Tarkoitinkin eturenkaiden ajettavuuden vertailua Smasher vs. urarengas, molemmat soralla ja molemmissa tapauksissa Smasher takapäässä.
Ahaa, no sehän täytyy tietty testata. Päivällä ajelin vain Smasherit molemmissa päissä ja se toimi kyllä hienosti. Jos ehdin illalla niin testaan vielä urat edessä ja smasherit takana.
Urat toimii kyllä ihmeen hyvin melkein missä vain ja asfaltille en viitsisi muita edes kokeilla.
Saa kai niitä monestakin paikasta. Tässä yksi esimerkki: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_674/products_id/15538
USA:n kaupoissa on vaan Liquidia lukuunottamatta suolaiset postikulut.
Multa löytyy noi bajan kapeet eturenkaat ja Pro-Linen Road Raget. Muistaakseni noi asfalttihirmut ei oikein vakuuttaneet pidolla, mutta täytyy testata uudestaa. Täytyy ottaa joku rengas testaus sessio, jollain samalla autolla kun nuo asetuksethan vaikuttaa myös pitoon.
En viittiny ruveta pujottelemaan laakereita vanteista toisiin eilen kun oli hämärää ja jäätävän kylmää, eli ne urarenkaat jäi sitten testaamatta smasherien kanssa. Yritän korjata asian jo tänään :)
Jos ei olosuhteita lasketa niin muuten oli ihan hyvä sessio.
Tuli smashereitä testattua eilen akullisen verran. Toimii hyvin karkealla sepelillä, nurmikolla ja jopa kalliolla, tuli vähän kokeiltua crawlingiakin. Tiukkaan ajettu hiekkapintainen ajotie tuntui liukkaimmalta smashereiden alla, tosin tuollaiseen pintaan tuskin puree mikään kuvio. Seuraavalla Otan keikalla näkee sitten miten hyvin toimii karkealla sorapinnalla. Luulen että melko hyvin sillä kuvio muistuttaa hiukan nanon alla olevia renkaita jotka purivat alustaan todella hyvin.
Otalla on juuri sellainen pinta että se luultavasti sopii smashereille. Ite olen ollut aika tyytyväinen niihin. Kulutustakin ovat kestäneet kohtuullisesti.
Soralle varmaan löytyis renkaat nph:n kumikaupasta? Vai laitetaanko sliksikisat pystyyn, mullakaan ei nimittäin ole asfaltille muuta? Kaikilta varmaan löytyy silestonet ja jos olis vähän lämpimämpi ilta niin saattais pitoakin olla hiukan.
Uusi spurri on tulossa mutta vasta huomenna täällä, saan lainattua toisesta TT:stä mikäli ajoja järjestetään.
En tiedä pitäisikö kirjoittaa kokonaan uusi juttu vai jatkaa tänne vanhan kirjoituksen kommentteihin, mutta koska renkaista kuitenkin on asiaa niin kirjoittelen nyt tänne tällä kertaa.
Oltiin Ihiksen kanssa eilen Jehovien pihalla ja testasin samalla reissulla ensimmäistä kertaa Losi Street Meat(LOSB1191) takarenkaita ja kokemukset oli vähän hämmentäviä :)
Kumi tuntuu käteen erittäin pehmeältä ja tahmealta, ja kuvio näyttää siltä että pitoa on odotettavissa...
Käytännön testi osoitti kaikki edelliset ominaisuudet turhiksi. En käyttänyt aikaa auton säätämiseen, vaan heitin renkaat alle ja saman tien baanalle. Voi olla että kun rauhassa kokeilee auton säätöjä, voi noillekin renkaille löytyä sopiva setuppi, mutta en ruvennut pimenevässä ja viilenevässä kelissä testaamaan säätöjä sen enempää.
Streetteihin pettyneenä heitin alle Pro-Linen Dirt Hawgit ja ilme oli varmaan näkemsen arvoinen kun sain kumit ajettua lämpimäksi. Renkaat tarjosivat parhaat asfalttikyydit mitä olen kokenut. Voi olla että renkaat vaan sattuivat sopimaan auton säätöihin, mutta pito oli aivan uusissa ulottuvuuksissa. Testaaminen jatkuu kunhan sade loppuu ja maa kuivuu.
Lähetä kommentti