perjantai 14. marraskuuta 2008

Radan toinen kehitysversio


Tällä kertaa käytössä oli 7.5m2 mattotilaa ja sitähän oli pakko yrittää käyttää mahdollisimman tehokkaasti ja tuloksena oli hiukan liian kapea ja mutkainen rata. Kuvassa näkyy eka liian ahdas kokeilu. Varsinkin radan keskellä oleva sokkelo oli mahdoton ajaa läpi kaatamatta autoa tai ilman kolhuja. Juuso oli höylännyt puurimoista harjanteen n. sentin verran matalammaksi. Autot jäävät vieläkin riman päälle mahastaan kiinni, mutta eivät enää niin helposti kuin edellisellä testikerralla.

Radan lopullisesta muodosta ei tullut otettua kunnollista kuvaa, mutta tuosta videosta napatusta screenshotista saa kyllä ihan hyvän käsityksen radasta. Tällä kertaa kamera saatiin kiinnitettyä melkein katon korkeudelle ja kuvaan mahtui tällä kertaa koko rata. Jostain syystä kuva on paljon rakeisempi kuin edelisessä lattian tasolta kuvatussa pätkässä. Videomatreiaalia tuli tästä sessiosta n.40 minuuttia, josta n. 25% on katsomisen arvoista. Editointiin menee sen verran aikaa että taidan suosiolla jättää sen viikonloppuun.
Takasuoralla näkyvät eriväriset pätkät ovat peltilevystä väännettyjä ja huovalla päällystettyjä hyppyreitä. Vasemmassa laidassa näkyvä punainen ympyrä on reunoistaan viistettyä ilmeisesti mdf-levyä.
Seuraava parannuskohde on varmaankin huopamaton liimaaminen johonkin levyyn, ettei koko rataa tarvitsisi aina rullata syrjään ja irroitella reunapehmusteita teippauksista, vaan koko satsin saisi vain nostettua syrjään vaikka 2 tai 3 osassa.

Ei kommentteja: