Nikkeltä löytyi sopivasti Kyoshon High Traction Wheelsit jotka vaikuttivat sopivilta lumisiin olosuhteisiin. Samalla kokeilin myös Rhinon 3S 1550mAh 20C akkua. Renkaissa oli loistava pito tamppautuneella lumella. Kaasua pystyi annostelemaan reilusti ilman että moottorin kierrokset olisivat ollet heti tapissa. Välityksetkin tuntuivat edelliskerrasta poiketen olevan kohdallaan kun pitoa oli sopivasti. Auto eteni hyvin myös 3-4 senttisessä lumessa, mitä nyt jäi pohjastaan kiinni jos vauhtia ei pitänyt tarpeeksi. Alusta oli vielä asfalttisäädöissä joten maavaraa oli ehkä reilu sentti, ulosjoustoja pitää lisätä seuraavalle kerralle. Akussa tuntui puhti riittävän hyvin cutoffiin asti ilman minkäänlaista hiipumista. Pääasiassa täyskaasulla kiihdytellen ajoaika oli noin 20-25 minuuttia.
Katukin pääsi pitkästä aikaa tekemään temput. Sama painuma, josta on aikaisemmin aihetunut useita iskaritornien, takasiiven kiinnikkeiden, vanteiden ja tukivarsien hajoamisia, rikotti tällä kertaa iskarin yläpään ja taivutti takaiskaritornin mutkalle ties kuinka monennen kerran. Takasiipi olisi todennäköisesti pelastanut tuholta ja myös auttanut hieman irtonaisen tuntuiseen perään joten sen asennus on heti akkukaukalon rakentamisen jälkeen asialistalla.
perjantai 2. tammikuuta 2009
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
1 kommentti:
Hyvä tietää että kumit toimii lumella. Talviajoon mä ne alunperin ostinkin.
Jos vaan ehdin/jaksan käyn tänään koeajamassa ne GPM:n kumipiikkirenkaat jotka on odottaneet hyllyssä lumikelejä jo aika pitkään.
Laitan raporttia tänne kunhan saan renkaat testattua.
Lähetä kommentti