torstai 12. maaliskuuta 2009

Anderson MRX4 - Piharassi kesäksi


Kun kerran halvalla sai, niin tuli tuossa ennen joulua ostettua huuto.netistä rullaava MRX4, ja nyt talven mittaan olen muitten tilausten mukaan aina ottanut tähänkin autoon jotain pientä varaosaa ja alumiinipalikkaa. Autossa ei sinänsä ollut ostaessa mitään vikaa, mutta paikoitellen melko kulunut.
Auto on erittäin vankkarakenteinen. Pohjalevy ei notku juuri lainkaan edes ilman tuota kuvassa näkyvää jäykkäritankoa. Nanoon tottuneena oli melkoinen yllätys että näinkin pieni auto voi olla noin jäykkä pohjastaan.

Autossa on muitakin hyviä kestävyyteen vaikuttavia ominaisuuksia, kuten todella joustavat tukivarret ja ohjauslinkit, sekä tila vakiokokoiselle servolle.
Uskoisin että auto tulee kestämään aika hyvin lasten piharassina, ja jos ei kestä niin ajelen sitten sillä itse tai laitan myyntiin.
Autossa on melko vähän mitään mahdollisesti särkyviä osia voimansiirrossa. Keskidiffiä ja slipperiä ei ole, päätydiffit ovat "kasattavaa" mallia, rattaat on aavistuksen karkeammalla jaolla kuin Nanossa tai Mini-T:ssä.
Akkutila on tehty 6x2/3A paketille ja tilalle mahtuu juuri ja juuri 1750mAh 2S Rhino kun vähän muotoilee johtoja, ohjauksessa on joku Hitecin vakiokokoinen servo ja mottina tällä hetkellä 3800kv kiinalainen 20mm x 40mm halpis.
Auton saisi muuten ajoon vaikka heti, mutta mulla ei ole yhtään ehjää pinjonia joka sopisi tuohon. Luulin alunperin että jako on sama kuin kaikissa mun pakista löytyvissä pinjoneissa, mutta nyt kun vaihdoin uuden isomman spurrin(45T --> 49T), huomasin että Nanon pinjonit ei sovi. Auton mukana tuli yksi autoon tarkoitettu pinjoni, mutta se on niin surkeassa kunnossa että en viitsinyt tuhota uutta spurria sillä.

Tässä vielä "kaverikuva" josta selviää vähän mittasuhteita ja näkyy edellisen omistajan huonosti tarroittama kori. Leikkelin jo askarteluveitsellä suurimmat repsottavat tarrankulmat pois.


Auton ongelmana on huonot pyöränkiinnitykset. Puoliksi hubin läpi tulee akselin pääty jossa on sisäkierre, vanteen keskiö työnnetään puoliksi hubin sisään ja kiristetään hengettömän ohuella ruuvilla akselin kierteeseen. Vanteen keskiö on muovia ja akseli on jotain metalliseosta. Ehkä se on kuitenkin parempi että törmäyksessä halkeaa halpa(n.5$/4kpl) vanne kuin vetoakselin jatke.
Sama surkea ratkaisu on molemmissä päissä autoa.

Ei kommentteja: