Kerkesin ajamaan muutaman mittauksen nyt kun lumipinta on sopivan kiinteä ja pöllyäminen melko pientä. Silloin kun oikein lentää irtopuuteria, joutuu auton pakkaamaan jesariin aika tarkasti ettei auto täyty lumella/vedellä. Vastarin ja Watt's Upin olen suojannut elmu-kelmulla, mutta noparia ei paljon uskalla peittää. Kori on eturenkaiden takapuolelta niin avonainen että siitä mahtuu koko kämmen sisälle. Jos tulee ajeltua enemmänkin lumella, pitää varmaankin harkita buggy-mallin korin laittamista truck-korin sisään.
Ajelin kahdella eri välityksellä täyskaasuvetoja. Nollasin mittarin n. 5-10 kiihdytyksen jälkeen ja kolmen nollaamisen jälkeen latasin akun uudelleen.
20T/87T - välityssuhde 1/11.3(vakio)
46-48A ja 323-331W huippuja
17T/87T - välityssuhde 1/13.3
41-43A ja 291-314W huippuja
22T/87T - välityssuhde 1/10,28
48-53A ja 340W-390W huippuja
Rauhallisia kiihdytyksiä samalla systeemillä:
20T/87T
32-38A ja 231-260W huippuja
17T/87T
23-29A ja 179-212W huippuja
22T/87T
Hajonta oli aivan liian suuri. Ajan vielä lisää testiä.
Viimeisen 17T pinjonin kanssa ajetun mittauksen aikana oli jo säkkipimeää, joten kiihdytykset olivat vähän varovaisempia kuin päivänvalossa. Mittailen vielä lisää myöhemmin ja päivitän sitten tuloksia tähän samaan viestiin.
Säädin ei lämmennyt ollenkaan edes noissa 22T pinjonilla ajetuissa täyskaasuvedoissa eli kai 3S lipoa uskaltaisi kokeilla ainakin 17T pinjonilla.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
2 kommenttia:
Mielenkiintoista nähdä miten 3S:llä virtojen käy. Välityksiä voisi varmaan keventää vielä enemmänkin jos löytyy isompi spurri. Kai sitä pelkän pinjonin vaihdollakin varovasti aloitellen uskaltaa kokeilla.
Autossa on jostain syystä uutena malliston suurin spurri(87). Pienempiä on sitten tarjolla ainakin kuutta eri kokoa. 72 taitaa olla pienin.
Moottorin kiinnityksessä on säätövaraa paljon pienemmällekin pinjonille eli se välitysten kevennys täytyy hoitaa pinjonilla.
Lähetä kommentti